A tenyészsertés-piac termékfogalmának marketing szempontú elemzése

Szerzők

  • György Kövér
  • Zoltán Szakály
  • Gábor Kovách

Kulcsszavak:

termékfogalom, tenyészsertés-piac, marketing

Absztrakt

Megvizsgáltuk hogy a marketing által használt termékfogalom milyen összefüggésekben értelmezhető egy olyan szervezeti piacon, mint a tenyészsertés-piac. A marketing szakirodalma a termékfogaimat a vevő használati érték hierarchiája szerint szintekre bontja. Azonosítottuk a Kotler-féle termékmodellben szereplő öt termékszintet. A tenyészsüldő mint termék tulajdonságai a termékszintek segítségével értelmezhetőknek bizonyultak azonban eltérést is tapasztaltunk az elméleti modelltől, ugyanis a tenyészsüldők esetében az elemi hasznot nem feltétlenül hordozza az alaptermék. A garanciatulajdonság egy termékszinttel magasabbra, az elvárt termék szintjére emeli az elemi haszon megvalósulását. A tenyészsertés egyes minőségi jellemzői pedig - magától értetődően - nem biztosíthatók előzetesen. A tenyészsertés-piac termékfogalmának elemzése, a termékszintek pontos meghatározása hozzájárulhat ahhoz, hogy a piacon eladóként fellépő vállalatok újraértékelhessék termékpolitikájukat. Marketingstratégiájukban pontosabban megcélozhatják a bővített termék szintjét, amely az elemzés során a legfontosabbnak bizonyult, hiszen előreláthatóan a piaci verseny ezen a területen fokozódni fog, a közelebbi jövőben el is dőlhet.

##submission.downloads##

Megjelent

2002-02-15

Hogyan kell idézni

Kövér, G., Szakály, Z., & Kovách, G. (2002). A tenyészsertés-piac termékfogalmának marketing szempontú elemzése. Acta Agraria Kaposváriensis, 6(1), 25–34. Elérés forrás https://journal.ke.hu/index.php/aak/article/view/1607

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei