Múzeumandragógia és művészettörténeti önképzőkör egy vidéki városban, immár nyolcadik éve: ismételt jelentkezés Hódmezővásárhelyről. Múzeumandragógiai programok a gyakorlatban

  • Katalin Cserjés Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar; Art.Pagony Művészettörténeti Önképzőkör, Múzeum-andragógiai Csoport
Kulcsszavak: the middle-aged and the elderly, ’investigation and discovery’, ’use of immaterial tools’, early Flemish painting, hidden symbolism, (pseudo-)realism, erosion of symbols

Absztrakt

Musuem andragogy programs in practice. The latest topic (’Early Flemish Painting’) of the Art.Pagony Művészettörténeti Önképzőkör (Self-Study Group for History of Art and Museum Andragogy) established and working in Hódmezővásárhely, Hungary since 2005 explains and demonstrates by means of a full set of examples that the work of the museum pedagogy program (a) should focus on the object art itself as an exciting subject to study; and (b) is to use the mediation and outstanding professional knowledge as well as inventive questioning techiques of the museum pedagogue.

Megjelent
2012-02-15
Hogyan kell idézni
Cserjés, K. (2012). Múzeumandragógia és művészettörténeti önképzőkör egy vidéki városban, immár nyolcadik éve: ismételt jelentkezés Hódmezővásárhelyről. Múzeumandragógiai programok a gyakorlatban. Acta Scientiarum Socialium, 37, 71-78. Elérés forrás http://journal.ke.hu/index.php/asc/article/view/272
Rovat
A felnőttképzés sajátos területei