Tejtermékek fogyasztási gyakoriságának vizsgálata Magyarországon

  • Péter Huszka
  • Zsolt Polereczki
Kulcsszavak: tejtermékek, fogyasztási gyakoriság vizsgálat, Magyarország

Absztrakt

A magyar vásárlók tejtermék fogyasztási gyakoriságát e termékek hazai piacán végzett 1000 fős reprezentatív felmérés elemzéseként vizsgáltuk. Megállapítottuk, hogy a magyarok 74,1%-a valamilyen gyakorisággal fogyaszt tejet, illetve valamilyen tejterméket. Mégis azt lehet mondani, hogy az egyes tejtermékeket vizsgálva jelentős a nem fogyasztók aránya. Leggyakrabban a tejet fogyasztják hazánkban, emellett jelentős szerepet játszik a vaj, a vajkrém, illetve a különböző érlelt sajtok. A másik végletet a jégkrémek, illetve a natúrjoghurtok képviselik, ezek fogyasztására átlagosan kéthetente kerül sor éves szinten. A kutatás részét képezte a margarin vizsgálata is. A válaszadók 56%-a többé-kevésbé egyetértett azzal, hogy ez tejtermék. Összehasonlításunk eredményeként, a margarin fogyasztási gyakorisága megelőzi a tejtermékekét. Ezt fogyasztják a leggyakrabban, de abban a hitben, hogy ez tejtermék.

Megjelent
2005-02-15
Hogyan kell idézni
Huszka, P., & Polereczki, Z. (2005). Tejtermékek fogyasztási gyakoriságának vizsgálata Magyarországon. Acta Agraria Kaposváriensis, 9(1), 99-106. Elérés forrás http://journal.ke.hu/index.php/aak/article/view/1739

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei